6 Ağustos 2008 Çarşamba

Marv Wolfman - Ultimates Hakkında

Now, I know some professionals don’t care for The Ultimates because it changes the heroes we grew up with. But, you know, I started reading The Flash in 1956 with his first Showcase issue. I thought he was a great character. Of course I was a small kid and I never knew there was a different Flash whose comic died only 5 years before. Five years? Chris Claremont doesn’t even begin to wrap up story points for thirteen years. And I’m sure there may have been people who were bent out of shape because their Flash had been changed, but it didn’t bother me. I was getting a Flash meant for me. A kid in 1956.

Now, I know there’s a difference. Barry Allen was a new character. They didn’t suddenly change Jay Garrick into a completely different concept, but unlike, say, what was done to Hal Jordan, most of the changes made in The Ultimates work.

I’ve gone on record a million times (give or take) saying that each generation should have their own heroes designed for them. I don’t mind the changes here because they are so different and yet they still, in their own way, honor the originals. I much prefer this to something that technically changes less but forgets the spirit of creativity that Stan, Jack and Steve brought to the Marvel characters 40+ years ago.

"Biliyorum ki bazı profesyoneller Ultimates'i birlikte büyüdüğümüz kahramanları değiştirdiği için umursamayacak. Fakat; bilirsiniz ya; Flash'ı okumaya 1956 yılında ilk Showcase sayısında başladım. Harika bir karakter olduğunu düşünüyordum. Tabii ki küçük bir çocuktum ve sadece 5 yıl önce ölmüş bir çizgi romanda farklı bir Flash olduğunu bilmiyordum. 5 Yıl? Chris Claremont 13 yıldır hikaye noktalarını toparlamaya başlamadı bile. Ve eminim ki onlara ait olan Flash değiştiği için seriden kopan insanlar olmuştur; fakat benim umurumda değildi. Benim için anlamı olan bir Flash'a sahiptim. 1956 yılında bir çocuk.

Şimdi, arada bir fark olduğunu biliyorum. Barry Allen yeni bir karakterdi. Jay Garrick'i aniden tamamen farklı bir konsepte dönüştürmediler, Fakat, Hal Jordan'a olanlar da söylenecek olursa, The Ultimates'de yapılan değişikliklerin çoğu işe yaradı.

Her jenerasyonun kendileri için tasarlanmış kahramanlara sahip olmasi gerektiğini milyonlarca defa söyleyerek bir rekor kırıyorum. Değişimler beni kaygılandırmıyor; çünkü farklılıklara sahipler ve kendi usüllerince orjinalleri onore ediyorlar. Bu durumu, teknik olarak daha az değişiklik yapmakla beraber Stan, Jack ve Steve'in kırktan fazla yıldır Marvel karakterlerine getirdikleri yaratıcılık ruhunu unutan bir değişikliğe tercih ederim. "

Hiç yorum yok: