12 Nisan 2010 Pazartesi

Groo - Hogs of the Horder - "Modern Ekonomi üzerine bir başyapıt.."

Groo'yu hatırlıyorsunuz değil mi ? Sergio Aragones'in yarattığı Conan / Müfettiş Clouseau kırması bu arkadaş, kim tarafından hatırlamıyorum ama vaktiyle Türkiye'de yayınlanmıştı, (yüksek ihtimal Alfa olsa gerek) çıkan her sayısını edinip keyifle okuduğumu dün gibi hatırlıyorum; şimdi bakınca en az on beş sene geçmiş aradan. Haftasonu bir de baktım ki, Groo hayatına halen devam ediyor; hem de olanca sakarlığıyla. Aragones herşeyi aslanlar gibi kontrolü altında sürdürüyor, Dark Horse Comics üzerinden çıkartılan bu dört sayılık mini seri, eğer ki kaçırdıysanız sizi delicesine üzecek kadar başarılı; ve serinin tüm sevilen özelliklerine sahip.


İşsiz güçsüz dolaşıp dünyayı "sandallı ayakları altında" çiğnemeye devam eden "Bindiği her gemiyi batıran Groo" , Hogs of the Horder adlı mini seride antik dünya ticaretinin altını üstüne getirirken, Kapitalizmi de bugüne de hiçbir orduyu hırpalamadığı kadar hırpalıyor. Üretim, ticaret, kredi ve CEO maaşları döngüsünün nasıl ilerlediği konusunda kafanızda şüpheler varsa, "Ulan birileri bizi kandırıyor olmasın?" diye düşünüyorsanız, Groo size gerçeği -hem de kendisinin gerçek hakkında en ufak bir fikri olmadan- anlatmaya hazır.

Çizimler klasik, konu inanılmaz derecede ironik ve eğlenceli; eh, ben kapakları da göstereyim de almamazlık etmeyin;
















Klasik.

1 yorum:

mit dedi ki...

Groo'yu hatırlamak mı? Hiç unutmadım ki? Hatta bir repliğini yıllar geçmesine rağmen hala kullanırım. "Akıldan önce kılıç" :)